Výživový koutek: červená řepa

agriculture background beet beetroot beetroot background beetroot slice 1446221 pxhere.com

Červená řepa je extrémně zdravá zelenina, která má mnoho přínosů pro naše tělo. Pomáhá nám redukovat vysoký krevní tlak, má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a podporuje detoxikační procesy v našem těle.

Nejdůležitější látky a prvky, které obsahuje:
– vitamíny B a C, vápník, hořčík, draslík, křemík, železo, selen, zinek, kyselina listová, antioxidanty betain a betacyanin.

Co vše může řepa podpořit?

Snižuje hladinu cholesterolu
Má velmi příznivé výsledky při snižování špatného LDL cholesterolu. Tomu dopomáhá vláknina a antioxidanty v řepě.

Pomoc při trávení
Vysoký obsah rozpustné vlákniny v řepě zabraňuje zácpám a zlepšuje tak celkovou kvalitu stolice. Řepa je také vysoce močopudná – zabraňuje tak nežádoucímu zavodňování těla.

Pomoc při detoxikaci
Neutralizuje škodlivé látky v těle a následně podporuje jejich vylučování z těla.

Prevence rakoviny
Čerstvá šťáva z červené řepy pomáhá jako prevence proti rakovině a zároveň slouží jako podpůrný lék při léčbě a následné rekonvalescenci.

Zlepšuje činnost srdce

Pomáhá při zotavování po klíšťové encefalitidě

Zlepšuje činnost jater, žlučníku, ledvin a žaludku

Jak červenou řepu využít?

  • Salát ze syrové řepy – pouze řepu oloupeme, nastrouháme a smícháme například s jablkem a paprikou. Zakápneme olivovým olejem, můžeme posypat slunečnicovými semínky.
  • Šťáva z červené řepy – udělejte si čerstvou šťávu z řepy, pomeranče a jablka – a máte zimní vitamínovou bombu.
  • Na vysoký krevní tlak je skvělá sklenička se šťávou z červené řepy a lžičkou medu.
  • Na chřipku a nachlazení si odšťavníme řepu, mrkev a kousek celeru.
  • Pokud vaříme řepu, vždy ve šlupce, aby neztratila vitamíny.
  • Vařenou řepu můžeme oloupat a následně opéct v troubě s posypanou tymiánem a pokapanou olivovým olejem.