Sníte po hubenějším těle? Skákejte přes švihadlo. Přinese vám spoustu benefitů

od Dominika Číčelová
   2 minuty čtení
Zena skace pres svihadlo

Zdroj: Shutterstock

Teplé počasí se pomalu hlásí o slovo a to znamená, že se blíží plavková sezóna. Vyladit postavu do plavek vám pomůže i tak jednoduchá pomůcka, jako je švihadlo. A nejen to. Jaké další benefity skákání přes švihadlo přináší?

Švihadlo má většina z nás spojené spíše se zábavou pro malé školačky. Kdo kdysi neuměl vajíčko neboli dvojšvih, nebyl in. Švihadlo je ale rozhodně dobrá cvičební pomůcka i pro dospělé.

Hubenější tělo a silnější kosti

Během skákání totiž nejen spalujeme kalorie, ale také posilujeme kosterní systém a snižujeme tak riziko vzniku osteoporózy.

Silnější kosti se hůře lámou, tím pádem také můžeme zabránit zbytečným zlomeninám. Zlepšuje se také činnost hlubokého stabilizačního systému, což zároveň přispívá i k lepšímu držení těla.

Skákání je skvělé kardio cvičení, při kterém lze dosáhnout vyšší tepové frekvence než u běhání nebo jízdy na kole. Zlepšuje tak dýchání, ale také pomáhá předcházet vysokému krevnímu tlaku nebo cukrovce.

Pomáhá s koordinací a držením těla

„Skákání přes švihadlo není jednoduché a vyžaduje soustředění, balanc a koordinaci těla,“ uvedl pro web womenshealthmag.com ředitel programu sportovní medicíny na fakultě v Minnesotě William Roberts.

Právě z toho důvodu ho do svých tréninků zařazuje i mnoho sportovců jako boxeři, fotbalisti nebo hokejisti. Stačí pár minut denně a fyzička se začne zlepšovat u každého.

Sice to vypadá, že během skákání se posilují zejména nohy, ale i ramena dostanou zabrat. Z jedné zahraniční studie vyšlo najevo, že její účastníci po dvanácti týdnech pravidelného skákání přes švihadlo měli větší sílu v ramenou a zlepšila se jejich pohyblivost.

V jednoduchosti je síla

Při skákání přes švihadlo opravdu pořádně spalujete. Uvádí se, že za hodinu skákání při nízké intenzitě spálíte až pět set kalorií, při vyšší intenzitě dokonce čtyři sta kalorií za pouhou půlhodinu. Spálení jednoho čokoládového donutu se tak rovná čtvrt hodině intenzivního skákání.

Další nespornou výhodou je jednoduchost cvičení. Potřebujete pouze pár metrů čtverečních a dobré švihadlo, které běžně pořídíte v obchodech se sportovním náčiním.

Každá mince ale má dvě strany. I skákáním přes švihadlo si můžeme přivodit zdravotní obtíže. Při skákání totiž dochází k přetížení trojhlavého lýtkového svalu, ramenního svalu nebo si rotacemi můžeme přivodit bolesti zápěstí. Jako u všech aktivit tedy platí, že nic se nemá přehánět.

Autor: Karolína Ondrušková

Související články