Život podle Julie – v každé chvíli si můžeme vybrat svou cestu

Přemýšlíte nad svým životem? Něco vám chybí? Jste nespokojení? Laura Vanderkamová je autorkou knihy Život podle Julie. Ve svém životním příběhu vás navede na myšlenky, jakou cestou se vydáváte vy a zda je ta cesta opravdu správná.

Riley Jenkinsová je mladá a velmi ctižádostivá konzultantka jedné firmy, která má pocit, že nic nestíhá, snaží se v práci dělat víc a víc, přesto nesklízí úspěch, ba naopak, stihne jí ostrá kritika a má lhůtu 30 dnů během které musí svou kreativitu dokázat, jinak jí hrozí ztráta práce. I přestože Riley pracuje opravdu intenzivně, práci věnuje všechen svůj čas, výsledky se nedostavují. Přítel i nejbližší kamarádka jí opustí, protože si na ně neudělá čas. Relaxační víkend s kolegyněmi a Julií jí naprosto uchvátí. Julie je rozvedená, má dvě dcery a velice úspěšně vede svůj podnik. Ne vždy tomu tak bylo. Julie jí ukáže, jak se svým časem naložit. Vypráví to úplně jinak, než jiné nudné příručky, Julie ji poskytne svůj životní příběh a naučí ji, jak najít čas a umět jej využít.

„Špatné rozhodnutí“, poznamenala Julie. „Naprosto špatná volba. Stejný způsob uvažování, který vytváří prostor pro nápady měnící svět, vytváří prostor i pro skutečné vztahy. Když máte myšlení nastavené tak, že ty odvážné nápady hned zavrhnete, že je neuskutečníte, přenáší se tenhle způsob uvažování i na všechno ostatní. “ Julie chvíli čekala, protože Riley se nad jejími slovy zamyslela, Pak se usmála.

„Nemám čas, “ znamená není to moje priorita. Vždycky si najdeme čas na to, na čem nám opravdu záleží. Julie se odmlčela.

„Nepříjemné na tom je, že někdy musíte zklamat něčí zjevné očekávání, abyste nakonec splnila nějaká větší.“

„Možná. A řekněme si to upřímně, některá očekávání plníme naprosto dobrovolně. Nebo už je ani nevnímáme. jak se říká, pro samé stromy nevidíme les.“

Ale co kdybych se chovala tak, jako že mám mnoho času?“

Mám stejně času jako kdokoli jiný. Když se honím, vzniká ve mě pocit, že jsem uhoněná. Když si budu říkat, že nemám čas, budu mít pocit, že ho opravdu nemám. Když si řeknu, že mám čas na to, co je důležité, něco se opravdu změní.

Očekávání jsou nekonečná.

Čas je konečný.

Vždycky si vybíráš.

„Teď se umíte dívat. A když se umíte dívat, uvidíte.“

Očekávání jsou nekonečná. Mohla bych jen snahou o jejich splnění trávit každou minutu svého času. Mohli bychom to tak dělat všichni. Ale časové možnosti každého člověka jsou jasně ohraničené a nejsou nekonečné, existuje jen jediný způsob, jak postupovat, když chcete v životě dokázat něco velkého. Vyberte si, která očekávání jak ze strany našeho okolí, tak i z našich vlastních stojí za to splnit.

Opravdu inspirativní příběh, který vás naprosto pohltí, tak jako mě. Kniha se mě moc líbila. Sama občas přemýšlím, zda to vážně dělám dobře. Někdy stačí opravdu zpomalit a uvědomit si, za čím se vlastně ženeme, a co nám to vlastně přináší. Kniha má pouze 136 stran, takže jsem ji přečetla velmi rychle. Dlouho ale bude ve mě doznívat. Vřele doporučuji si tuto příručku přečíst a zamyslet se nad svým životem. Často jsem si při čtení dělala poznámky a k zajímavým myšlenkám se budu rozhodně vracet.

Kniha je rozdělena na dvě části. Ta první je vlastně životní příběh Riley a Laury, ta druhá část je jakýsi návod, jak trávit více času tím, na čem nám záleží, a méně tím, na čem nám nezáleží. Příběh nám rozhodně činí zapamatovatelnější návod, než nějaké suché fráze. Autorka vyzývá čtenáře, aby se zamysleli nad svou budoucností, jak to vlastně vidí, ve svém pracovním a osobním životě, ale také to jak tráví současný život, svůj pracovní den, co vše během dne děláme. Je fajn, aby si příběh Laury přečetlo více lidí z pracovního kolektivu a diskutovali o různých otázkách týkající se pracovního a osobního života Riley.

Autor: Laura Vanderkamová

Vydáno: 2019, Vydala Grada pod značkou METAFORA, Praha

Počet stran: 136