Rok s pohádkami, hádankami a říkadly – výborná publikace pro učitelky mateřských škol

Pracujete s předškoláky a hledáte pro ně zajímavou publikaci, při které se naučí spoustu zajímavostí a procvičí vše, co musí zvládnout předškolák před nástupem do 1. třídy? Tak to jste na správné adrese. Eva Fošenbauerová je autorkou velice povedené publikace.

Publikace obsahuje aktivity pro každý měsíc od září až do srpna. Jedná se o motivační pohádku, říkadla, hádanky, náměty na logopedické hrátky i činnosti na tříbení jazykového citu, jazykové hry a náměty na různé didaktické hry. Pro každý měsíc ve školním roce autorka vytvořila tři pracovní listy. Na prázdninové letní měsíce pouze dva. Poslední pracovní list v publikaci je sudoku na celý rok, pomocí něhož si děti zopakují všechna roční období. Díky pracovním listům si děti procvičí logické myšlení, paměť, slovní zásobu, časovou posloupnost neboli serialitu, samostatný slovní projev, zrakové vnímání, grafomotoriku, předmatematické představy, určovat pojmy první, poslední, uprostřed, jemnou motoriku, koordinaci zraku a oka, pozornost, pravo – levou orientaci, pracovat podle instrukcí. Dále také dokončit zadaný úkol a hledat rozdíly, najdete zde i náměty na výtvarné a pohybové aktivity.

Pracovní sešit lze pojmout jako komplexní přípravu předškoláků pro vstup do 1. třídy.

Publikace Rok s pohádkami, hádankami a říkadly je velice povedená kniha. Opravdu mě moc zaujala. Jelikož pracuji v mateřské škole, tuto publikaci využiji nejen pro přípravu předškoláků, ale i v rámci logopedické prevence. Kniha je přehledná, s milými ilustracemi Patricie Koubské, které mně vždycky vykouzlí úsměv na tváři. Musím říci, že tak nějak k publikacím pro učitelky prostě patří. Myslím si, že je nesmírně důležité, aby děti zvládly pracovat s texty různých pohádek, samostatně hovořit co vidí na obrázku, jelikož logopedických vad mezi dětmi přibývá. Tato metodická příručka by měla učitelkám pomoci a v dětech nenásilnou formou vyvolat nadšení pro práci a usnadnit tak jejich přípravu do 1. třídy.

Zaujal mě pracovní list Teploměr, díky němu si děti uvědomí, co je to bod mrazu a co znamenají pojmy nad nulou, pod nulou. V letošním roce nás ve školce provází různá povolání a řemesla v našich projektových dnech, proto mě velice zaujal pracovní list Co kdo dělá, čím a kde. Často se mě v mé praxi stává, že děti neví, jaké povolání vykonávají jejich rodiče. Jmenovaný pracovní list by měl dětem posloužit k lepší orientaci mezi různými povolání a řemesly.

Pojďte si společně se mnou pustit do nejrůznějších úkolů, her a vytvořte si nádherné výrobky, ze kterých budete mít obrovskou radost.

Četba pohádek je vhodná pro začínající čtenáře, jelikož se jedná o kratší texty, práce s pohádkou, využití pracovních listů je všestranné, lze je kopírovat a opakovaně tak používat.

Publikace koresponduje se školním rokem v mateřské školce. Usnadní začínajícím i zkušeným učitelkám plánování aktivit na celý rok, též projektových dnů. Kniha je určena učitelkám mateřských škol, rodičům dětí, také učitelkám na prvním stupni základních škol.

Eva Fošenbauerová je učitelka v MŠ a autorka řady publikací. V Portále vyšly její knihy Pohádky a hry z kouzelné skříně (2010), Veselý rok s pohádkami (2016) a ŠPL 13, 17, 22.

Autor: Eva Fošenbauerová

Ilustrace: Patricie Koubská