Všestranná příprava do školy – Mezi námi předškoláky

Pracujete v mateřské škole? Hledáte zajímavé inspirace pro práci s předškolními dětmi? Chcete svého předškoláka co nejlépe připravit do první třídy? Pokud jste si alespoň dvakrát odpověděli ano, tak je tato kniha určena právě vám.

V knize najdete piktogramy, které vám usnadní orientaci v knize, také vás upozorní, co budete daným pracovním listem procvičovat. Je to především grafomotorika, rozvoj řeči, myšlení, zrakové a sluchové vnímání, logické myšlení, prostorové, časové a předmatematické představy. Cílem této publikace je, aby děti zvládly vše, co je ve škole čeká, aby měly z aktivit radost a do školy se těšily. Tato kniha je zdrojem inspirací pro učitelky i rodiče předškoláků. Každý pracovní list obsahuje barevné obrázky, motivaci pro dítě a návod pro dospělé, jak s ním pracovat.

Publikace obsahuje pracovní listy z knih: Mezi námi předškoláky od 3 do 5 let, od 4 do 6 let, od 5 do 7 let. Činnosti svou náročností respektují vývojová hlediska a jsou řazeny postupně podle obtížnosti od nejlehčí po nejtěžší.

Pracovní listy tvoří předpoklady k úspěšnému zvládnutí čtení, psaní a počítání. Tyto činnosti je čekají po nástupu do první třídy.

Při aktivitách s těmito pracovními listy dopřejte dětem dostatek času, ale trvejte na tom, aby úkol dokončilo, nedovolte, aby odbíhaly od činností. Je to nesmírně důležité jako návyk do dospělosti. Aktivity volte tak, aby nebyly těžké. Méně je totiž někdy více. Dbejte na správné držení psacího náčiní, správné sezení u stolu, aby se děti nehrbily, i tlak tužky, který děti vyvíjí na podložku. Dostatečně děti motivujte, podávejte jim to hravou formou se zajímavými úkoly. Dlouhé úkoly, či dlouhý čas, který aktivitám věnujete, mohou děti odradit od dalších činností.

Tato publikace mě moc zaujala a doporučím jí všem učitelkám mateřských škol i prvního ročníku škol základních. Dále také rodičům a prarodičům předškoláků, kteří se chtějí svým dětem a vnoučatům věnovat a usnadnit jim vstup do 1. třídy, aby byl pro ně co nejjednodušší.

Publikace Všestranná příprava do školy, jejíž autorkou je Jiřina Bednářová by měla být k ruce učitelkám začínajícím, pomůže jim se zorientovat v tom, co vše předškolák musí zvládnout před nástupem do školy, těm zkušenějším učitelkám nabídne zajímavé aktivity, které mohou učitelky použít při své práci.

Jiřina Bednářová(*1963)

Česká pedagožka, která vypracovává cvičné sešity a učebnice pro děti předškolního a mladšího školního věku, metodické a didaktické materiály, a také odborné texty ze speciální pedagogiky. Knihy se orientují především u předškoláků a školáků na grafomotoriku, sluchové a zrakové vnímání, časoprostorové vnímání a pravo-levou orientaci. Cvičné sešity jsou vytvořeny formou, která děti zaujme, bohatě doprovázené obrázky. Jsou to velmi praktické publikace pro předškoláky, které jim usnadní nástup na základní školu. Knihy mohou posloužit učitelům také jako inspirace pro předškolní přípravu v mateřských školách.

Kniha je určena dětem od 4 let.

Autor: Jiřina Bednářová

Ilustrace: Richard Šmarda