Vánoční nadílka pohádek – příběhy pro adventní čas

Víte, že dárky mohou slušně pohádat a přitom nemusí přijít vůbec Nový rok? Viděli jste někdy slepici lyžovat? A může se topení uložit k zimnímu spánku? Pojďte se na to se mnou společně podívat. I když se může zdát, že je ještě brzy, adventní čas se ale kvapem blíží. V mé knihovničce mám řadu knih, pohádek i námětů na tvoření s vánoční tématikou. Novinka Moniky Procházkové Vánoční nadílka pohádek patří rozhodně k těm nejlepším. Vánoční úklid a pečení zajisté proběhne ve větším klidu, pohodě a přátelské atmosféře, když budou děti zabavené těmito pohádkami.

V knize najdete čtyřiadvacet adventních a pět vánočních příběhů, které vás zahřejí u srdíčka a zkrátí vašim dětem adventní čas a hlavně čekání na Ježíška, na kterého už netrpělivě čekají. Každý den si s dětmi přečtěte jeden adventní příběh. Společně si o něm povídejte. V těchto vánočních pohádkách se dozvíte, jak byl Mikuláš nachlazený, jak sáňkoval s čerty, jak sněhulák vyjedl celou lednici, o tom, jak linecké kolečko hledalo to druhé do páru, jak vánoce vyhlásily stávku a jaký zázrak Kuba zažil společně se Třemi králi.

Co vás v knize může rozhodně mile překvapit? Určitě jsou to krátké příběhy, které mají bohaté ilustrace. Kniha je vhodná pro začínající čtenáře, kteří ocení méně textu a více ilustrací. Pokud hledáte vhodnou knihu pro vaše děti či vnoučata třeba jako dárek od Mikuláše, nebudete litovat. Děti bude čtení bavit a čekání na Štědrý den přeci jen nebude tak dlouhé. Pohádky se mi líbily. Dýchly na mě vzpomínky na mé dětství a těšení se na Vánoce. I když nebyly tak bohaté na dárky, jako mají dnešní děti, i tak na ně ráda vzpomínám. Na všechny ty tradice, cukroví, kapra s bramborovým salátem. Prostě vše, co dělá vánoce vánocemi. Velice se mě líbilo několik pohádek, které rozhodně stojí za zmínku. Je to např. pohádka o tom, jak linecké kolečko hledalo druhé do páru nebo o tom, jak křída, tabule a lavice pomohli autíčku se vrátit zpátky za Rostíkem domů.

Věřím, že vás tato kniha s pohádkami zaujme a rozhodnete se jí koupit. Určitě nebudete litovat.

Autor: Monika Procházková

Ilustrace: Jana Vaculíková