Hry z lesní školy – náměty na rukodělné a zábavné aktivity

Pobyt v přírodě, souznění s přírodou, to je to krásné, co pro naše smysly můžeme udělat. Dnešní doba je spíše přetechnizovaná, více nás drží doma, u počítače, mobilu, tabletu, či televize. Málo se hýbeme a trávíme spousty času u těchto vymožeností. Lesní školky si zakládají na hrách a učení se v přírodě, které v dětech budují zdravé sebevědomí a sebeúctu. Zábavné, rukodělné a dovednostní aktivity pro malé dobrodruhy vás díky této příručce vytáhnou do přírody a nebudete chtít přestat tvořit. Zažijte spousty zábavy při společně stráveném čase. Příručka Hry z lesní školky vás bude bavit od začátku až do konce.

Co v této příručce vlastně najdete? Kniha obsahuje náměty na rukodělné, zábavné a dovednostní aktivity, které se děti učí především v lesních školkách.

Každá aktivita je detailně popsaná. Kde lze aktivitu vykonávat, pro jakou věkovou skupinu je určena, či pro kolik dětí je určena, na co se při této činnosti zaměříme a co k tomu budeme potřebovat.

Jaké aktivity vás v této příručce čekají? Např. návod, jak si vyrobit výletní hůl, obličej z bláta, přírodní čelenky, aktivity s ledem, luk a šípy či lesní šperky. Díky této knize se naučíte vázat základní zálesácké uzly, stavět přístřešky, jak rozdělat oheň v přírodě, jaké dobroty lze v přírodě dále zpracovávat.

Kniha je rozdělena na čtyři části. První část vás zavede do přírody, dá vám návod, jak přírodu objevovat. Druhá část vám poskytne návody, co lze z darů přírody vyrobit. Ve třetí části se naučíte základní zálesácké dovednosti a v poslední části jsou k dispozici skupinové hry v divočině. Na konci naleznete náměty a inspirace knih k další četbě a poděkování.

Tato příručka je určena především rodičům, učitelům i těm, kteří jsou průvodci v lesní školce. Jednotlivé aktivity jsou určeny pro široké věkové rozmezí od předškoláků až pro děti do 11 let.

Hlavním poselstvím této knihy je, aby si děti v přírodě, zejména v lese užily co nejvíce zábavy.

„Forest School je souborem vzdělávacích podnětů, který všem zúčastněným nabízí pravidelné příležitosti rozvíjet sebevědomí a sebeúctu prostřednictvím přímé a praktické zkušenosti v lese nebo jiném přírodním prostředí se stromy.“

Aktivity této knihy dětem nabízejí setkání s přírodním světem prostřednictvím nových a nápaditých prožitků, díky nimž je venkovní prostředí zcela pohltí. Při těchto hrách děti zapojí své smysly i dovednosti. Budou podněcovány zkoumat vnější okolí i vnitřní pocity a pochody, ať už své vlastní, nebo ty všemožných živočišných druhů.

Tato kniha mě zaujala hned od začátku. Její obsahové zaměření i zpracování je báječné. Přírodu mám moc ráda a využívám různé dary lesa i přírody k tvoření všeho druhu. Jelikož pracuji s dětmi, námětů na tvoření není nikdy dost. Vím, že se mi tato kniha bude opravdu hodit. Tato kniha je velice inspirativní pro rodiče, prarodiče, ale i učitelky, vedoucí příměstských i pobytových táborů, které hledají náměty, jak zabavit děti všech věkových kategorií.

Jednoduché ilustrace krásně dotváří celkový pohled na knihu. Budete se postupně ztrácet v různých aktivitách, jelikož nebudete vědět, co dříve si s dětmi vyrobíte. Myslím si, že na knižním trhu je opravdu velké množství publikací s náměty na tvoření, ale kniha Hry z lesní školky je opravdu jedinečná, jak zpracováním, tak i obsahovým zaměřením a neměla by chybět v žádné knihovničce.

Pojďte se společně se mnou vypravit na dobrodružnou cestu do přírody. Ať už se vypravíte do městského parku nebo do lesa daleko od civilizace, věřte, že zážitky budou stejně intenzivní. Popusťte uzdu své fantazie, čerpejte sílu a energii, kterou nám příroda dává a uvidíte, jak společně strávíte báječné chvilky. Věřte, že vaše zážitky budou nezapomenutelné.

Autor: Jana Worroll, Peter Houghton

Přeložila: Vojtěch Ettler

Počet stran: 160