Hluboká modř moře – dramatický příběh plný lásky a romantiky v pozadí války

Milujete romány Marie Lamballe? Chcete zažít příběh plný lásky a romantiky? Máte rádi romány z doby války? Marie Lamballe je autorkou novinky Hluboká modř moře, kterou vydala Euromedia Group v koedici s nakladatelstvím Brána. Neváhejte a pusťte se do čtení.

Děj knihy se odehrává ve dvou rovinách. V letech 1939 – 1980 a v současnosti v roce 2010. Učitelka Kateřina najde na půdě svých rodičů složku s obrazy malované akvarelem. Začne pátrat, jak se vlastně na jejich půdu dostaly a kdo je namaloval. Je na nich nostalgicky modré moře a krásný zámeček. Pátrání Kateřinu zavede do Bretaně, kde nachází zámeček ve značně zchátralém stavu, který patří Ewanovi. Ten se zpočátku tváří skepticky, ale začne s ní pátrat, kdo je autorem tak nádherných obrazů a proč byly schované na staré půdě. Kateřina postupně zjišťuje jména jako je Alan či Margot von Staden. Jak tyto osobnosti zasáhly do života jejich rodičů a prarodičů? Dokáže Kateřina odhalit příběh, který se stal na sklonku druhé světové války?

Na tento román jsem se moc těšila a očekávala, až vyjde. Jelikož jsem si přečetla román Hortenziová zahrada od Marie Lamballe, román Hluboká modř moře byla jasná volba. V tomto roce by měl vyjít ještě další román Maják na útesech. Už se na něj moc těším. Román se čte snadno. Odehrává se ve dvou rovinách, což oceňuji a nemám problém s jejich čtením. Rychle jsem se orientovala v ději a opět mě hluboce zasáhla tématika války a osudu jednotlivých postav. Kniha má 560 stran, což mě vůbec neodradilo se do ní pustit. Jelikož tuto autorku mám moc ráda, neměla jsem potíže se začíst. Moje subjektivní hodnocení románu je pozitivní. Silný příběh na pozadí druhé světové války a zároveň současnost, odhalování tajemství, mě moc bavilo. Román Hluboká modř moře a je opravdu silný příběh a dlouho bude doznívat v mém srdci. Jelikož tato kniha patří do edice Světový bestseller bude zaujímat své čestné místo v mé knihovničce.

Marie Lamballe je pseudonym spisovatelky, který se proslavila svými romány pro ženy. Narodila se v Hannoveru a její láska k Francii se projevila ve třech románech z malebné Bretaně. Prvním z nich je Hortenziová zahrada a nyní vychází  Hluboká modř moře a ve druhém pololetí tohoto roku vyjde poslední, Maják na útesech. Autorka nyní žije u Frankfurtu nad Mohanem s nejraději tvoří ve své oblíbené kavárně.

Autor: Marie Lamballe

Žánr: edice světový bestseller

Vydáno: 2020, Euromedia Group – v koedici s Nakladatelstvím Brána a.s., Praha – edice světový Bestseller