Trpaslíci z pařezového domečku – pohádkové čtení pro všechny děti

Do rukou se mě dostala novinka s názvem Trpaslíci z pařezového domečku, kterou vydala Grada pod značkou Bambook. Zavede vás do lesa, do jednoho trpasličího domečku, kde vládne pohoda a radost. A teď už se na to se mnou pojďte podívat.

Žil byl, jeden pařezový domeček a v něm šest trpaslíků, původně zahradních. Jmenovali se Hrouda, Mrkvička, Hrabáček, Oblázek a Motyčka. Patřila k nim ještě jedna pihovatá trpasličí holka jménem Deštnička. Tak krásně se jim v domečku společně žilo. Všichni měli své místo v jejich hromadném obydlí a byli velmi pracovití. Pečují o svou zahrádku a mají se dobře. Jednoho dne jim někdo jejich krásnou úrodu předčasně sklidí. Trpaslíci jsou z toho velice smutní. Trpaslík Motyčka se vydává do lesa pro něco k snědku. Do večera se ale nevrátí a všichni o něj mají velký strach. Rozhodnou se tedy ho jít hledat. Zažijí přitom mnoho dobrodružství, zajímavých příhod a číhá na ně i několik nebezpečí. trpaslíci se mají ale moc rádi a vždy drží při sobě. Ne jinak tomu bude i tentokrát. Dostanou se do Říše lesních skřítků a poznají přitom prince Bukáčka. Ten se nám zamiluje a více už vám neprozradím. Nechte se překvapit, jak to vlastně všechno dopadne. Rozhodně se můžete těšit na poutavé a dobrodružné vyprávění o pracovitých trpaslících.

Knihu s radostí doporučím všem, co mají rádi laskavé příběhy z přírody, s trochou napětí a dobrodružství. S knížkou si autorka dala záležet, aby se líbila dětskému oku, ale i dospělému. Autor i ilustrátor odvedl opravdu precizní práci, neboť poutavou formou dokázal dětem vysvětlit a přesně popsat, jak žijí trpaslíci. Způsob vyprávění mě uchvátil, autorka velice zajímavou formou popisuje zajímavý děj a ani na chviličku mě nenechala odpočinout. Tuto pohádkovou knihu rozhodně doporučuji a moc se těším na další knihu Bohunky Trelové.

Kniha je určena dětem od 4 let.

Autor: Bohunka Trelová

Ilustrace: Michal Sušina