Spolubydlící – „Muž a žena sdílejí postel – přitom se nikdy nepotkali“

Ráda bych se s vámi podělila o čtenářský zážitek z knihy Spolubydlící, jejíž autorkou je Beth O´ Leary. Je to její prvotina a myslím si, že se opravdu povedla. Pojďte se společně se mnou podívat na nové bydlení Tiffy.

Tiffy se po rozchodu se svým přítelem Justinem snaží najít levné bydlení, Podaří se jí to, ale není to tak úplně běžné. Leon pracuje jako noční ošetřovatel v jednom domově seniorů a přes den spí. Tiffy pracuje jako redaktorka v jedné redakci a přes den pracuje a přichází až večer. Leon je tedy v bytě přes den a noc tráví v domově. Tiffy je večer a přes noc v bytě. Společně se neznají, nikdy se nepotkají až jednou. Dávají si různé vzkazy na různých místech po celém bytě. Jakým způsobem zasáhne do současné situace Justin, bývalý přítel Tiffy? Jak dopadne společné setkání Leona s jeho spolubydlící? To už nechte překvapit a začtěte se do novinky vydavatelství Motto s názvem Spolubydlící.

Romantický příběh o lásce, přátelích. Jelikož lásku můžete potkat tam, kde byste jí možná ani neočekávali. Příběh poukazuje na důležitost, jak je nebezpečné prožívat psychický teror od svých neližších a dokázat se z něj vymanit.

Román se četl opravdu dobře. Neměl zbytečně dlouhé a nudné pasáže. Od první stránky mě bavil a vůbec jsem se nenudila. Pro recenzi jsem si tuto knihu nevybrala náhodou, ale cíleně. Námět společného bydlení, i když se dva lidé nepotkávají mě více zajímal, jak se to vlastně bude vyvíjet dál. Zda to vlastně vůbec může fungovat. Zpočátku jednoduchá zápletka se rozvinula do velice zajímavého děje. Pojďte se o tom přesvědčit, a věřte, že nebudete litovat. Román každopádně stojí za přečtení.

„Víš, že má eklektický životní styl!“ protestuju a narovnávám rozkošný batikovaný přehoz na postel, který jsme koupila minulé léto na trhu v Brixtonu. Usilovně se snažím zachovat pozitivní přístup. Zabalit si a odejít z Justinova bytu bylo hrozné a cesta sem trvala čtyřikrát déle, než mi Google tvrdil, a vytahat všechno po schodech nahoru bylo úmorné. Pak jsem musela dlouze rozprávět s Kay, když mi předávala klíče, přitom jsem se jen chtěla někam posadit a jemně si osušovat čelo, dokud nepopadnu dech. Neměla jsem zábavný den. „

Beth O´ Leary – studovala anglický jazyk a literaturu na univerzitě v Oxfordu, poté pracovala v nakladatelství literatury pro děti. V současnosti se živí psaním. Žije tak blízko přírodě, jak jen může, aby byla stále v dosahu Londýna. Svůj první román Spolubydlící napsala ve vlaku cestou do práce a z práce. Obvykle ji najdete zabranou do čtení, s šálkem čaje a zahalenou do několika svetrů bez ohledu na počasí.

Autor: Beth O´ Leary

Žánr: román, světová beletrie

Vydáno: 2019, Nakladatelství Motto ve společnosti Albatros media, Praha