Panovníci českých zemí – život a příběhy

Chcete se vrátit v čase do dob Rudolfa II., Marie Terezie nebo třeba ke kněžně Libuši či k Přemyslovi? Zajímáte se o historii? Učíte ve škole a hledáte poutavé vyprávění z historie, taky aby to nebyla nuda? Neváhejte a pojďte se se mnou vypravit na dobrodružnou cestu naší historií. Věřte, že se vám takové cestování bude líbit, tak jako mě.

Kniha obsahuje řadu informací o panovnících od Libuše, Sáma až po Karla I., kteří v našich zemích vládli, někdy krátce, někdy dlouho, jak moc dobře se jim vedlo, jejich vítězství i porážky, příběhy z jejich ne vždy šťastného manželství. Základ příběhu je vždy založen na pravdě, nejde o smyšlené příběhy, opírají se o historické dostupné prameny. U každého panovníka je uveden letopočet, kdy žil a vládl, dále zajímavosti z jeho života.

Humorné příběhy, při kterých děti nejen získávají řadu zajímavých informací, ale dobře se pobaví při jejich čtení. Poutavé vyprávění ze života panovníků dětem přiblíží jejich těžké vládnutí, ale díky tomu si budou děti příběhy lépe pamatovat. Panovníci, o kterých publikace pojednává jsou např. Libuše a Přemysl, Sámo, Mojmír, Boleslav I., Konrád Brněnský, Přemysl Otakar I., II., Rudolf Habsburský I., Karel IV., Matyáš Korvín, Vladislav Jagellonský, Marie Terezie, Josef II. a mnoho dalších. Na konci publikace naleznete pro lepší orientaci časovou osu jednotlivých panovníků, jak  dlouho postupně vládli, a ve které době to bylo.

Publikaci ocení učitelky základních škol k ozvláštnění výuky vlastivědy, dále děti, které se zajímají o historii, ale i ty děti, které tak trochu „plavou“ ve vlastivědě, případně dějepise a potřebují dohonit to, co jim zrovna nejde. Myslím si, že se jim tato kniha bude líbit. Bude se jim to lépe číst, jelikož mají pocit, že to prostě není učebnice. Poutavé vyprávění s humorným nádechem zaujme malé i velké čtenáře.

Kniha se mě moc líbila. Zaujaly mě krátké texty i milé ilustrace. Myslím si, že je velice povedená a budou z ní mít radost nejen děti, ale i dospělí. Ráda jsem zavzpomínala na panovníky o kterých jsem se učili ve škole a znamenali v naší historii opravdu hodně. Staršího syna baví vlastivěda, takže kniha Panovníci českých zemí mu rozhodně pomohla utřídit si jeho znalosti z historie.

Autor: Jan Kvirenc, Michal Vaněček

Ilustrace: Václav Ráž

Žánr: kniha pro děti