Narozeninová kočka – prostě ten nejlepší dárek k narozeninám

Hledáte příběh s velkými písmeny? Chcete zažít pořádnou narozeninovou oslavu? Pomůžete Honzíkovi, Matějovi a nevidomému dědovi vybrat ten nejlepší narozeninový dárek?

Děda Pavel chce své babičce udělat radost dárkem k narozeninám a potřebuje velkou pomoc od svých vnoučků Matěje a Honzíka, je totiž nevidomý. Přál by si pro svou babičku kočku nebo kocoura. Vypraví se společně do útulku s kočičkami. Jak jejich výlet nakonec dopadne? Odvezou si dárek pro babičku nebo budou muset vymyslet náhradní řešení? Honzík a Matěj společně s dědem si nakonec poradí. Chcete se dozvědět, jak to vlastně dopadne? Pojďte se se mnou na to podívat.

Kniha Narozeninová kočka mě naprosto nadchla. Krásný příběh, nádherné ilustrace i bubliny, ve kterých jsou myšlenky všech postav, vás vtáhnou do děje a kniha vás bude bavit. Nevidomí lidé jsou mezi námi a je třeba, aby děti věděly, jak se k těmto lidem chovat, co vlastně potřebují, co jim dělá potíže, na co taková bílá hůl vlastně slouží. Celá kniha je rozdělena do krátkých kapitol, písmo je větší velikosti a texty jsou bohatě doplněny obrázky, které vás zahřejí u srdíčka.

Vypravte se společně s dědem Pavlem, Honzíkem, Matějem a babičkou na narozeninovou oslavu. Jak to nakonec dopadne s narozeninovým dárkem? Tak to už se nechte překvapit.

Kniha vyšla i v haptické podobě s audioknihou pro nevidomé čtenáře. Je to velice unikátní kniha, která obsahuje Braillovu abecedu a seznamuje čtenáře i s pomůckami pro nevidomé a rozvíjí jemnou motoriku. Takže i děda Pavel si tuto knihu může společně se svými vnoučaty přečíst, případně poslechnout.

Spisovatelku Markétu Vítkovou jsem pozvala do naší mateřské školy do třídy předškolních dětí na zážitkovou besedu, aby dětem vysvětlila, jak vlastně vzniká kniha, kolik aktivních lidí za jednou knihou stojí, a kolik úsilí se musí vynaložit, aby se dostala ke čtenářům. Tuto besedu jsme si všichni moc užili. Děti bedlivě poslouchaly, činnosti je moc bavily a dokázaly odpovídat na položené otázky. I já jsem si to moc užila a jsem ráda, že jsem paní Markétu Vítkovou mohla poznat. Nesmírně si toho vážím.

Autor: Markéta Vítková

Ilustrace: Markéta Vítková, Anežka Flígrová, Jan Vojtěch Pejša, Matěj Jakub Pejša

Žánr: publikace pro děti