Kapka Kája – úžasná kniha o koloběhu vody v přírodě

Hledáte zajímavou knihu pro své děti? Ptají se vás pořád, proč vlastně zase prší? Máte jedinečnou možnost jim  to pomocí publikace Kapka Kája, kterou vydala Albatros Media, a.s, v Praze vysvětlit.

Na 14 stranách se děti dozví, jak se kapka Kája dostala na zem a přitom si pořádně natloukla. Proč tu vlastně spadla? Jak to s ní bude dál? Spadne ještě někdy znovu? Poučná kniha pro všechny zvídavé děti i dospělé podrobně vysvětlí problematiku koloběhu vody v přírodě. Na každé dvojstraně naleznete krátké texty, ale především odklápěcí část, v nichž se děti dozví mnoho zajímavostí. Při čtení a prohlížení této publikace se vaše děti nebudou nudit.

Autorka si dala velkou práci, aby se tato publikace líbila, jak dětským, tak i dospělým čtenářům. Knihu ocení učitelky mateřských, ale i základních škol, které chtějí názorně dětem vysvětlit, jak je to vlastně s tím koloběhem vody v přírodě. Také je tato kniha vhodná pro všechny rodiče, prarodiče, kteří mají rádi naučné knihy a chtějí svým dětem udělat radost a pořídit jim tak krásnou knihu, kterou bezesporu Kapka Kája je.

Kniha se mě moc líbila a rozhodně jí doporučím. Provedení knihy, množství obrázků, otevírací okénka dělají tuto knihu opravu vyjímečnou. Už jako malá holky jsem milovala různé encyklopedie a naučné knihy. Když mě bylo 10 let, dostala jsem od svého tatínka naučnou encyklopedii o počasí a mám jí dodnes. V mateřské škole se s dětmi zrovna věnujeme počasí i koloběhu vody. Proto jsem neváhala a knihu Kapka Kája na nich otestovala. Ty rozzářené oči všech svých předškoláků za to rozhodně stály. Kniha se jim líbila a zaujala je. Šla z ruky do ruky. Společně jsme si příběh přečetli, prohlédli obrázky i všechny otevírací okénka. Každý se chtěl podívat dovnitř a otevřít si sám všechny ty okénka. Milé ilustrace Edit Hajdu vám vykouzlí úsměv na tváři. Na titulní stránce uvidíte kapku Káju a další malé kapičky, které mají padáček. Některé mají dokonce brýle. Díky této naučné knize děti pochopí, proč je déšť vlastně důležitý, takže až zase začne příště pršet, věřte, že se budeme společně radovat, že se za námi kapka Kája přišla zase na chvilku podívat. Tak neváhejte a pusťte se do čtení a prohlížení.

Helena Haraštová

Jako první z rodiny se narodila v Brně. Po gymnáziu vystudovala divadelní dramaturgii a anglistiku. Několik let se věnovala překládání a dramaturgické činnosti, poté se stala redaktorkou v nakladatelství B4U Publishing a tam se zamilovala do literární tvorby pro děti. Aktuální přehled o dění v této dynamické oblasti si udržuje také díky dceři Kateřině a synu Josefovi. Ráda cestuje a objevuje nová místa.

Autor: Helena Haraštová

Ilustrace: Edit Hajdu

Žánr: naučná kniha pro děti