Co se děje, když se děje počasí – úžasná kniha o všech podobách počasí

Proč fouká vítr? Odkud se bere sníh? Co je to jinovatka? Proč sníh křupe pod nohama? Co je to Cirrus, Stratus nebo Cumulus? Na tyto otázky a ještě mnohem více vám odpoví kniha Sabiny Konečné a Terezy Markové Co se děje, když se děje počasí. Počasí je velmi mocná síla, kterou my lidé neumíme naštěstí ovládat. Přímo i nepřímo na nás počasí působí, i když si to možná ani neuvědomujeme.

Průvodcem celé knihy je zkušená meteoroložka rosnička Rozárka, která vám se vším poradí a vše vysvětlí do posledního detailu. Moc totiž rozumí počasí. Kniha vám vysvětlí od začátku až do konce, jak to vlastně s počasím je a co se děje, když svítí sluníčko, když je sucho, zamračeno, prší, je bouřka, či když se opravdu počasí zblázní. Každá strana je barevně odlišena a detailně rozpracovaná. Dozvíte se v ní mnoho zajímavostí, které vám pomohou vysvětlit řadu věcí i zákonitostí, které jste doposud nevěděli nebo neznali na ní odpověď pro vaše zvídavé děti. Publikace je doplněna bohatými ilustracemi a grafy. Nadpisy jednotlivých kapitol jsou odlišeny větší velikostí. Šipky, které směřují od textu k obrázkům vám usnadní lepší orientaci v knize.

Již dlouho jsem si přála najít tak podrobnou a úžasnou knihu o počasí. Jako malá holka jsem dostala malou knihu o zákonitostech o počasí. Mám jí dodnes. Půjčila jsem jí svým synům a nosím jí dětem do mateřské školy, které si jí moc rádi půjčují.

Kniha Co se děje, když se děje počasí, vyčerpávajícím způsobem pojednává o počasí i různých jejich podobách. Moc mě zaujala a ráda jí doporučím svým kolegyním v mateřské škole, ale i svým synům, kteří mají encyklopedie tohoto typu moc rádi. Určitě se jim bude líbit. Často se mě ptají na různé otázky, co se počasí týče, ne vždy jsem na ně uměla odpovědět. Proto tuto knihu uvítám. Bude patřit mezi skvosty v mé knihovničce.

Kniha je určena pro čtenáře od 6 let. Dále bych jí doporučila učitelkám mateřských i základních škol, vychovatelkám školních družin, školních klubů, rodičům a prarodičům, kteří hledají pro své děti a vnoučata poučné knihy.

Autor: Sabina Konečná, Tereza Marková

Ilustrace: Anastasija Kashtanova

Žánr: naučná kniha pro děti