Život plný iluzí – a pravda vyplouvá na povrch

Milujete romány Kataríny Gillerové? Chcete zažít několik životů v jednom příběhu? Pojďte se na to společně se mnou podívat. Rozhodně nebudete listovat, jelikož tuto knihu budu dlouho vstřebávat. Silný příběh o silných ženách. To vás čeká v novince slovenské Danielle Steel.

Čtyři kamarádky Aneta, Barbora, Kvetka a Soňa se po letech setkávají. Aneta má dospívající dceru, pracuje jako učitelka a má manžela Adama. Poslední dobou má ale pocit, že má její manžel jinou. Těší se na sraz se svými kamarádkami, které již rok neviděla. Mezi některými došlo ke zbytečným nedorozuměním, které se teď pokusí urovnat. Na první pohled vypadá, že jsou všechny šťastné a spokojené. Je tomu ale opravdu tak? Realita je ale jiná. Aneta začne rozplétat klubko neštěstí, které její kamarádky zažívají. Postupně vše vyplouvá na povrch, řada tajemství a nevyjasněných příčin, proč se tak daná kamarádka chová. Aneta zjišťuje, že život je opravdu plný iluzí a stačí jeden malý otřes, aby se rozpadaly na tisíc kousků. Zjistí Aneta nakonec, kdo sraz vymyslel a proč? Jaký k tomu měl vážný důvod? Podaří se Anetě rozluštit záhadu se svým manželem? Je jí opravdu nevěrný?

Další román z pera Kataríny Gillerové byl vynikající. Od této slovenské autorky jsem přečetla několik románů. Novinka Život plný iluzí jsem s napětím očekávala. K recenzi jsem si tuto knihu nevybrala náhodou. Těšila jsem se na její vydání. Rozhodně mě nezklamala. Na titulní obálce je žena s kloboukem v ruce s rozpaženýma rukama, jde vstříc novým možnostem, hledá různé varianty.. Román se mě moc líbil. Doporučím ho všem ženám, které pochybují nad svým životem, hledají různá východiska, mají pochybnosti o tom, zda jdou tím správným směrem.

Nesmírně se mě líbila hlavní postava románu Aneta, která bojovala s podezřením, že jí je manžel nevěrný, s jakými pocity musela žít, co vše prožívala. Fandila jsem jí a přála, aby vše dobře dopadlo.

Někdy se opravdu stačí zastavit, popřemýšlet, jak to vlastně máme my sami, jak to prožíváme.

Moje nejmilejší Anetko,

až dostaneš tenhle dopis, já už mezi vámi nebudu. Nevím, jaké to bude potom, jestli existuje nějaký jiný svět tam nahoře, ale jestli ano, nic by mě nepotěšilo víc. Budu moct dohlížet na svého Olivera a občas se podívat, co děláte vy tři, moje kamarádky. Čím víc má nemoc postupuje, tím víc myslím na ta léta, která jsme spolu strávily. Je to moje mládí, jiné už mít nebudu. Vy ano. Až si jednou v osmdesáti vzpomenete, jak jsme se jako devětatřicetileté setkaly v Lehnicích, řeknete si: Ach, to bylo dávno, ještě jsme byly mladé!

Já už si takovou větu nepovím. Osud vyměřil můj čas a ustřihává z něho poslední dny..

Několik slov u autorce:

Katarína Gillerová vystudovala střední ekonomickou školu. Už tehdy publikovala v časopisech povídky a básničky, přispívala i do rozhlasu. Po maturitě odešla do Bratislavy, kde vystudovala Ekonomickou univerzitu. Je vdaná, má jednoho syna a pracuje jako ekonomka. V roce 2001 vydala knížku pro děti Moja kamarádka knížka. Vydala řadu románů, z nichž česky vyšly Láska si nevybírá, Dotkni se mě, lásko, Ráno nepláču, Miluj mě navždy, Zapomeň na minulost, Neodcházej, Záhada zadního pokoje, konečně se rozhodni, Zvláštní příběh a Jestli mě uvěříš. Autorka je označována za slovenskou Danielle Steelovou.

Autor: Katarína Gillerová

Žánr: čtení pro ženy

Vydáno: 2020, Motto ve společnosti Albatros media, Praha