Výroba vlastní kosmetiky – inspirativní kniha pro každou ženu

Do rukou se mě dostává zajímavá knihy od autorky Lenky Menšíkové Výroba vlastní kosmetiky. Tato kniha není jen samostatnou teorií, je to denní praxe v salónu autorky. Přípravky testuje sama na sobě, na svých kamarádkách, pak na workshopech, které pořádá. Pojďte se společně se mnou hýčkat, užijte si doteky, krásně vůně, prostě to, co nám možná v dnešní době chybí a je třeba na sebe opravdu nezapomínat.

Kniha je rozdělena na část teoretickou, která se zabývá problematikou péče o naše tělo a pleť, o naši kůži, jejích typech, o základních složkách přírodní kosmetiky, o základech aromaterapie, solích, jak je v kosmetice využít, autorka také neopomněla nejčastější mýty o přírodní kosmetice. Část praktická se věnuje přípravě přírodních produktů s podrobnými recepty na výrobu různých produktů. Mnohé recepty jsou určeny i dětem, jelikož dle slov autorky, u nich to vlastně všechno začalo. Chce ukázat jak o sebe pečovat jinak, přírodní cestou.

Co všechno si vlastně můžete vyrobit?

Na péči o tělo jsou to pleťové vody, pleťové oleje, oční krém, balzám na rty, repelent proti klíšťatům, deodorant, tělový krém, tělová olej, koupelovou sůl. Dále řada přípravků na péči o vlasy – vlasové sérum, produkty pro děti  jako je nosní olej, zubní olej, sprej pro klidný spánek, tělový krém pro děti, přípravky na vši. Nakonec zde najdete recepty na výrobu produktů pro péči o domácnost – např. péče o nábytek, univerzální čistící prostředky, aviváž.

Na konci knihy autorka poděkovala všem, co se společně s ní na knize podíleli, dále uvedla několik slov o sobě. Nakonec je uveden seznam použité literatury, kde můžete dál čerpat náměty a inspirace o kosmetice.

Tato kniha je naprosto úžasná a měla by si jí přečíst každá žena, které záleží na sobě. Četla jsem jí pozorně od začátku až do konce. Nevynechala jsem jedinou stránku. Kochala jsem se různými bylinkami a produkty na výrobu přírodní kosmetiky. Chvílemi jsme snad i cítila ty krásné vůně různých olejíčků a mastí.

Lenka Menšíková je úžasná inspirativní žena. Měla jsem možnost si přečíst knihu Jak si zařídit domov. Musím říci, že mě nadchly obě dvě knihy. Když jsem dostala nabídku udělat recenzi novinky Výroba vlastní kosmetiky, neváhala jsem. Z jejich knihu dýchá zajímavá nostalgie, krása a umění.

Jelikož mám velkou zahradu venku, ale také zimní zahradu doma, ve kterých pěstuji řadu bylinek, pomocí této knihy už nebude problém si cokoli vyrobit. Po přečtení této knihy vím, že určitě vyzkouším řadu kosmetických přírodních přípravků podle receptů Lenky Menšíkové.

Nejvíce mě zaujal recept na výrobu přírodní aviváže a vonných koupelových solí. Jelikož mám dva syny, záleží mě na tom, co doma jíme, vaříme, ale také používáme za čistící prostředky i kosmetiku. Aby byly účinné, ale zároveň šetrné k naší pokožce a nezatěžovaly příliš přírodu. Mladší syn má často suché ruce a chodí mě do nočního stolku a bere si mé krémy na ruce. Rozhodla jsem se pro něj nějaký vyrobit. Snad se mě to za jejich aktivní pomoci povede. Pojďte se společně se mnou a s knihou Výroba vlastní kosmetiky ponořit do nádherných vůní.

Slova autorky:

Má kosmetická péče je tak trochu „jiná“. Hledám a nacházím cestu k přírodním surovinám. A také j dotekům, ženství i blízkosti, která v naší uspěchané době tolik chybí.

Dnes řada žen vyhledává přírodní kosmetiku. Ne všem ale tato kosmetika může vyhovovat. Jít z extrému do extrému to také není to pravé ořechové.

Lenka Menšíková pochází z malé vesničky v Beskydech. Vystudovala provozně ekonomickou fakultu MZLU v Brně. Pracovala v Praze pro malé i velké společnosti. V těhotenství se pak se svým mužem přestěhovala  do rodné vísky a její cesta jí přivedla k aromaterapii, k péči o druhé přírodní formou. Založila studium přírodní a esenciální péče o pleť RosMarina. Vede kurzy přírodní péče, pracuje s ženami i dětmi různého věku a spolupracuje s různými organizacemi.

Autor: Lenka Menšíková

Žánr: metodická příručka pro ženy

Vydáno: 2020, Grada Publishing, a.s, Praha