Veřejná tajemství – romantická roková pohádka s detektivní zápletkou

Ráda bych se s vámi podělila o čtenářský zážitek z knihy Veřejná tajemství, který byl rozhodně silný a nezapomenutelný. Život rokové hvězdy není jen pozlátko. Jsou to i hodiny dřiny, odříkání a bujarého života. Ema o tom ví své. Žena, která je od svého muže týraná si musí projít peklem. Hlavní hrdinka románu Veřejná tajemství si to prožila na vlastní kůži. Chcete zažít pořádné napětí, zajímavou zápletku s detektivní nádechem? Víte, kdo je vrahem malého Darrena? Tak neváhejte a pusťte se do čtení.

Ema žila do tří let se svou matkou alkoholičkou, která se nikdy nevyrovnala s tím, že jí Brian opustil. Úspěšný rokový zpěvák Brian si svou dceru vezme do vlastní péče do svého krásného domu. Se svou ženou Bev mají syna Darrena. Žije v harmonickém prostředí, které doteď nezažila. Je obklopena bohatstvím, láskou a především hudbou. Její matka Jane Palmerová byla alkoholičkou, nestarala se o ní a dokonce jí i týrala. Při jednom divokém večírku je Darren nalezen mrtvý ve svém pokojíčku. Jejich manželství je v troskách, Bev od Briana odejde. Emma ten hrůzný čin viděla. Tato událost v ní zanechá trauma, které si pak nese celý život. Postupně se jí vrací myšlenky a vzpomínky na tu strašnou událost. Nemůže si vzpomenout, jak to tenkrát přesně bylo. Zamiluje se do úspěšného muzikanta Drewa a tajně si ho vezme, aby se to její otec nedozvěděl. Drew jí ale brání, aby se stala fotografkou, říká jí, co má dělat, s kým se má stýkat atd. Emmě to zpočátku nevadí. Postupem času jí ale začne psychicky i fyzicky týrat a dokonce jí několikrát dokáže vyvolat vzpomínky na tu hrůzostrašnou noc, kdy její nevlastní bratříček přijde o život. Jednou to ale Drew přežene a opravdu jí hodně ublíží. Emma uteče ke své kamarádce. Do cesty se jí připlete i její kamarád Michael, který pro ní kdysi dávno opravdu hodně znamenal. Dokáže se Emma dostat zpět do normálního života? Jakou roli v jejím životě hraje Michael? Vzpomene si na detaily té oné noci? To už se nechte překvapit a začtěte se do románu Nora Roberts, který opravdu stojí za přečtení.

Tento román ve mě bude hodně dlouho doznívat. Kniha Veřejná tajemství je mou první knihou, kterou od autorky Nora Roberts čtu. Rozhodně to nebude poslední kniha. Líbí se mě její styl psaní. Zpočátku jsem si myslela, že se bude jednat o milostný román. Trochu mě zarazil nadpis roková pohádka. Co si asi po tím člověk může představit? Ale s detektivní zápletkou? Úplně nevyhledávám detektivky, takže pro mě to bylo překvapení. Kniha má celkem 454 stran. Neměla jsem problém se do ní začít. Styl vyprávění autorky je fascinující. Od první strany, co jsem začala číst jsem se nemohla jen tak odtrhnout. Vůbec jsem neměla čas se nudit.  Chvílemi jsem se bála, šel mě mráz po zádech a těšila jsem se, jak se bude děj dále vyvíjet. Kdo asi zabil malého Darrena? Čekala jsem na rozuzlení děje a trochu mě překvapil.

Knihu byl rozhodně doporučila všem, co mají rádi napětí, dobrodružství, ale zajímají se o týrání žen a postavení žen ve společnosti. Myslím si, že se autorce podařilo vystihnout tento problém, jelikož se týká mnoha žen. Mnohdy ani nemáme tušení, že naše kamarádka, či známá si něčím podobným prochází.

Nora Roberts se narodila 10. října 1950 v Silver Spring v Marylandu. Chodila do katolické školy, kde se od jeptišek naučila disciplíně, která jí později ve spisovatelské kariéře velice pomohla. Až do února 1979 pečovala o rodinu a malou farmu. Zlom v jejím životě nastal jednoho večera, kdy se přihnala sněhová bouře a uvěznila jí spolu s dětmi na týden v domě. To začala psát. Rukopis, který tehdy vznikl sice vydavatelé odmítli, ale Nora se nenechala odradit a psala dál. První román Irský plnokrevník jí vyšel v roce 1981. Nora Roberts patří v současné době mezi neplodnější spisovatele planety. Na svém kontě má více než 200 titulů.

Autor: Nora Roberts

Žánr: román pro ženy

Vydáno: 2017, Motto ve společnosti Albatros media, Praha