Vánoční hvězda a splněná přání – poetický příběh o malé holčičce

Chcete zažít krásný a poetický příběh o malé holčičce Idě, která bydlí v dětském domově? Hledáte pro své děti krásnou adventní pohádku? Vánoční hvězda a splněná přání se vám bude rozhodně líbit. Zuzana Pospíšilová je známá autorka mnoha dětských knížek.

Ida je holčička, která vyrůstá v dětském domově. Její rodiče zemřely při autonehodě v autě. Tak moc by si Ida přála jiné rodiče a aby nemusela být v dětském domově. Na Štědrý den se rozhodne utéct z domova a jde hledat svoje nové rodiče. Paní Anežka Andělová se svým manželem Františkem touží po dítěti, ale stále se jim nedaří. Jednoho dne v době adventní uvidí padat hvězdu a oba si něco přejí. Co to asi tak bude? Jak to nakonec dopadne s malou Idou? Podaří se jí nakonec najít nové rodiče? Jaký bude její Štědrý den?

Kniha je určena dětem mladšího školního věku. Ocení jí i rodiče, kteří hledají zajímavý tip na vánoční dárek.

Již dlouho jsem nečetla tak krásnou knihu s poutavým dějem a krásnými ilustracemi. Přiznám se, že byla trochu smutná, protože děti, které tráví vánoce v dětském domově jsou sice materiálně zajištěné, dostanou hezké dárky, ale chybí jim to hlavní, láska, něžná náruč rodičů, i čas trávit vánoční svátky s rodinou a se svými blízkými. Moc jsem hlavní hrdince Idě fandila, aby si jí její sen splnil a aby našla vytouženou rodinu. Autorka si dala záležet, aby se kniha líbila jak dětským, tak dospělým čtenářům. Někdy se stačí opravdu zastavit, zpomalit a uvědomit si, za čím se vlastně ženeme a co nám to přináší. Čtení jsem si užila od začátku až do konce. Osobité a veselé ilustrace Magdy Veverkové Hrnčířové jsou moc krásné  a budou se vám určitě líbit, tak jako mě. Vykouzlily mě úsměv na tváři.

Zuzana Pospíšilová je známá autorka knih pro děti. V Portále vyšla řada jejích titulů (Pohádky do hajan, Záhada školní půdy, Školní strašidlo a mnoho dalších).

Autor: Zuzana Pospíšilová

Ilustrace: Magda Vaverková Hrnčířová