Toskánské dítě – příběh nenaplněné lásky

Hledáte román, který se odehrává za války? Máte rádi dvě dějové linie? Román Toskánské dítě je o nenaplněné lásce, o tajemství i zradě v jednom příběhu vás rozhodně zaujme a nebudete chtít přestat číst.

Britský pilot Hugo Langley seskočí s padákem na poslední chvíli z hořícího letadla kdy je celé Toskánsko okupováno Němci a těžce se zraní. Má poraněnou nohu a přežívá v rozbombardovaném klášteře, kde se o něj chodí starat místní žena Sofie, která přišla o svého manžela a vychovává syna sama. Postupně za ním začne pravidelně docházet, nosí mu jídlo a povídá si s ním. Oba se do sebe zamilují. Jednoho dne, ale Sofie bez rozloučení a slůvka odjíždí pryč.

Píše se rok 1973 a Hugova dcera Joanna přijíždí zařídit pohřeb svého otce, který zemřel za nevyjasněných okolností. Vrací se do roku 1944, doby, kdy řádila v těchto místech válka. Postupně začne rozplétat sled událostí, nalézá dopis, který je adresovaný Sofii, dívce, která o jejího zraněného otce tak pečovala a nakonec zmizela. Joanna se potkává s mnoha lidmi, kteří o Sofii a jejím odjezdu nechtějí příliš mluvit. Dokáže Joanna navázat nit, kterou kdysi někdo přetrhl? Dozví se pravdu o svém otci? Jak to nakonec vše dopadne? Najde Joanna sama sebe, vlastní identitu?

Román Toskánské dítě byl opravdu nádherný. Asi už postupně dospívám do věku, kdy miluji válečné romány. Jsem moc ráda, že v této době nemusím žít a vážím si toho, co máme dnes. Ta nejistota, strach o své blízké, chudoba, ztráta svých blízkých, nenaplněná láska, to vše znamenala válka. V knize jsem se lehce ztrácela a prožívala s Hugem i Sofií ty nádherné chvíle, kdy spolu promlouvali, drželi jeden druhého za ruku, i když je mohli kdykoli Němci objevit, ty společně strávené chvíle byly mnohem silnější, než ten strach z objevení.

Tuto knihu k recenzi jsem si vybrala náhodou. Zaujala mě anotace a rozhodla jsem se si jí přečíst.  Byla jsem zvědavá, jak autorka zpracovala dvě dějové linie. Rok 1944 a 1973. Nelituji tohoto kroku, jelikož jsem si čtení užila od začátku až do konce. Rhys Bowen, autorka románu Toskánské dítě mě nenechala ani na chviličku odpočinout a musela jsem číst každou volnou chvíli. Chtěla jsem se dozvědět, jak to nakonec vše dopadne.

Kniha má 384 stran a čte se velice dobře. Na konci knihy je uvedeno několik slov o autorce a poděkování. Na knize mě moc zaujalo to, že autorka uvedla vesnici San Salvatore, která není na žádné mapě, přestože její popis je založen na toskánských osadách, které autorka navštívila.

Rhys Bowen je autorkou bestsellerů ze žebříčků New York Times: sérii detektivek Royal Spyness (Královská špionka), Molly Murphyová, Konstábl Evans, a dále bestselleru Panství Farleigh (2019). Získala cenu Agatha Award za nejlepší román, byla nominována na cenu Edgar Award taktéž za nejlepší román a k tomu je držitelkou mnoha dalších ocenění a nominací, její knihy mají vynikající recenze. Narodila se v anglickém Bathu, studovala London University, vdala se do rodiny s historickými vazbami na královskou rodinu a nyní tráví čas střídavě v severní Kalifornii a v Arizoně.

Autor: Rhys Bowen

Žánr: světová beletrie

Vydáno: 2019, Motto ve společnosti Albatros media, Praha