Toníkův zlý sen .. a jak mu s ním babička pomohla

Budí se vaše dítě ze spaní? Má děsivé sny? Nevíte si s ním rady? Ben Furman je finský psychiatr, terapeut a kouč, ale především autor jedné báječné knihy s názvem Toníkův zlý sen. Rodičům v této knize přibližuje problematiku snů, nočních můr, které mohou děti trápit. Řešíte -li podobný problém, rozhodně vám tato kniha pomůže.

O čem vlastně příběh je?

Toník je malý chlapec, který trpí nočními můrami. Často se mu zdá, že ho pronásledují obrovské náklaďáky a snaží se ho přejet. Bojí se proto chodit spát a chce dokonce vydržet celou noc nespat. Jeho rodiče jdou někam večer a Toník spí u babičky. Zapomenou jí to říci. Toník se ale babičce svěří sám. Babička je velice chytrá a dokáže svému vnoučkovi krásně vysvětlit, proč se takové sny zdají a jak jim vlastně předejít, aby už příště spal v klidu. Toník to udělá podle toho, jak říká babička a už nikdy se mu takový sen nezdá. Co mu babička poradila? Jak to vlastně udělala? To už se dozvíte po přečtení této báječné knihy, nejen pro děti. Součástí knihy jsou barevné ilustrace děsivých snů, i celé rodiny, ale především mnoho praktických informací a rad ohledně nočních můr, proč vlastně vznikají, jak jim předcházet a co se vlastně v té dětské hlavičce děje.

Na knihu Toníkův zlý sen jsem narazila náhodou a hned se mě líbila. Můj mladší syn totiž od malička trpí nočními můrami, takže mě trochu mrzí, že byla tato kniha vydána u nás až letos. Teď už mu je 9 let a ještě se občas vzbudí nebo mě ráno vypráví, že se mu zdálo něco škaredého. Myslím si, že je velmi přínosná pro rodiče, které tyto problémy trápí a musí je se svými dětmi řešit. Zaujala mě svým zpracováním i formální stránkou. Ilustrace děsivých snů jsou opravdu strašidelné, ale jinak jsou ilustrace Mathiase Webera moc krásné. Tato kniha se četla velice dobře. Užila jsem si jí společně se svým mladším synem, kterému jsem ukazovala obrázky a on četl úryvky z knihy. Ptal se, zda mohou sny opravdu takto vypadat. Teď, když už je větší a chápe mnoho souvislostí jinak, než když byl malý a podobné sny ho trápily. Noční můry jsou pro děti, ale i dospělé opravdu těžké. Děti se bojí ulehnout do postýlky a spát. Tato příručka by vám měla pomoci, jak s děsivými sny pracovat, o čem si s dětmi povídat.

Několik slov o autorovi:

Ben Furman je finský psychiatr, terapeut a kouč, jeden z inovátorů v přístupu zaměřením na řešení. Ve Finsku má svůj televizní pořad, je mezinárodně uznávaný odborníkem. Jeho publikace byly přeloženy do mnoha jazyků. V Portále vyšly jeho knihy „Nikdy není pozdě na šťastné dětství a Nikdy není pozdě na spokojený tým.“

Autor: Ben Furman

Z finského originálu Ollin painajainen přeložila Johana Sandqvist

Ilustrace: Mathias Weber