Štěpánův podivuhodný stroj – 12 kapitol ze života malého vynálezce

Máte doma malého zvídavého chlapce a hledáte pro něj knihu, která jej bude bavit? Zuzana Pospíšilová je autorkou další skvělé novinky s názvem Štěpánův podivuhodný stroj. Je v ní vše, co malý vynálezce potřebuje.

Štěpán je malý vynálezce, kterého vše zajímá a chce věcem přijít na kloub. Nejraději má tatínkovu dílnu. I když maminka v kuchyni má také mnoho zajímavých věcí. U babičky a dědečka na prázdninách uvidí v obývacím pokoji starožitné pendlovky, na které je dědeček moc hrdý. Co všechno se může přihodit, když začne Štěpán se svým zkoumáním pokračovat? Jaký poklad skrývá dědečkova půda? To už se ale nechte překvapit a vypravte se na cestu za dobrodružstvím.

Kniha se mě opravdu líbila. Zaujala mě svým nevšedním námětem o chlapci vynálezci. S podobnou dětskou knihou jsem se zatím nesetkala. Autorce se podařilo detailně popsat, jak takový zvídavý kluk žije a co ho baví. Eva Chupíková se opravdu hezky zhostila úkolu tak úžasnou knihu ilustrovat a myslím si, že se jí to moc povedlo. Obrázky se k textu hodí a vystihují děj, který autorka napsala. Dají se opravdu opakovaně prohlížet.

Pokud hledáte zajímavou inspiraci, jakou knihu svým dětem pořídit, Štěpánův podivuhodný stroj bude ta nejlepší volba. Už se moc těším, až dám tuto knihu přečíst svým dvou synům. Mají moc rádi knihy plné dobrodružství. A to jaké prožije Štěpán na dědečkově půdě, to určitě stojí za to. Moc se mě líbila titulní stránka knihy. Je na ní chlapeček Štěpán s brýlemi a zajímavý vynález.

Zuzana Pospíšilová pracuje jako dětská psycholožka ve Speciálním pedagogickém centru pro děti s mentálním postižením v Ostravě. Píše pohádky a básničky, překládá verše pro děti, publikuje knižně i časopisecky, ukázky některých jejích knížek se objevují v čítankách. V Portále vychází její tvorba pravidelně, mimo jiné zde vyšly knihy Školní strašidlo (2009), Školní detektiv (2011), Záhada školní půdy (2016).

Autor: Zuzana Pospíšilová

Ilustrace: Eva Chupíková

Žánr: publikace pro děti