Rozvíjíme logické myšlení- hry, hádanky, cvičení pro děti od 7 do 11 let

Víte, co znamenají pojmy dedukce, předvídání či transformace? Hledáte zajímavé úkoly pro své děti, které se budou bavit? Roger Rougier je povoláním pedagog, který vám nabídne nespočetné množství hádanek a úkolů,  díky nim nám všem jmenované pojmy vysvětlí.

Kniha je rozdělena na dvě části. První část je určena dětem od 7 do 9 let a rozvíjí u nich prostorové představy, třídění a rozlišování. Obsahuje celkem 50 her. Druhá část knihy je určena dětem od 9 do 11 let a rozvíjí u nich postupné logické myšlení. Jednotlivé úkoly jsou dány tak, aby se při jejich plnění měnil způsob uvažování. Najdete jich zde celkem 93. Na konci každé části knihy jsou uvedena řešení her a úkolů. Zábavnou formou se děti učí logicky nad daným úkolem přemýšlet, hrají si se slovy, písmeny, doplňují, kroužkují, spojují, hledají správnou odpověď, vybarvují a mnoho dalších činností.

Úkoly v druhé části mohou využít učitelé při výuce geometrie, matematiky, pro trénink logických postupů. Nejlépe je začít s jednoduššími úkoly a postupovat k těch složitějším. Dítě, které si s těmito úkoly poradí, bude perfektně připraveno pro běžný život, způsobem uvažování i přemýšlením nad danými situacemi, se kterými se bude v běžném životě setkávat.

Publikace rozhodně potěší pedagogy, ale i rodiče dětí, kteří mají doma spíše hloubavé potomky, než aby běhali po hřišti, raději sedí doma a čtou. Tato příručka je plná zajímavých her, úkolů a hádanek, které podněcují děti přemýšlet. Moc mě zaujala a těším se, až jí vyzkouším s dětmi na příměstských táborech, ale i se svými syny. Starší syn má rád různé doplňovačky, mladšího to zase až tak moc nebaví. Doporučuji jí všem pedagogům, rodičům, vychovatelům, ale především dětem od 7 do 11 let.

Nenásilnou formou děti trénují své mozkové buňky, aby jen tak nezahálely a dokázaly nad různými úkoly a hádankami přemýšlet. Kniha je přehledná, srozumitelná, plná her i cvičení. Zaujala mě a rozhodně jí doporučím i svým kamarádkám a kolegyním. Myslím si, že je nesmírně důležité, aby děti neseděly jen u mobilů a počítačů, aby dokázaly přemýšlet nad různými zákonitostmi běžného života, které se jen tak na mobilech nenaučí, aby si hrály, četly a více se hýbaly. Bude se jim to v dospělosti opravdu hodit.

Cílem těchto her je rozvíjet logické myšlení. Publikace je určena učitelům základních škol, vychovatelkám školních družin či klubů, dále vedoucím různých kroužků deskových a logických her.

Roger Rougier je učitel a všechna svá cvičení vyzkoušel při práci s žáky. Ve vlastní praxi také ověřil účinnost navrhovaných postupů.

Autor: Roger Rougier