Pařížská švadlena – láska a móda napříč světem

Píše se rok 1940, pařížská švadlena Estella Bissettová je nucena odejít z Francie do New Yorku před německou armádou. Tam je jejím snem založit módní ateliér. Takto začíná román Pařížská švadlena, jejíž autorkou je Natasha Lesterová. Pojďte se společně se mnou začíst do její prvotiny. Rozhodně nebudete litovat. Jedná se totiž o velice povedený román.

Estella a Fabienne, dvě neskutečně úžasné ženy, které pojí láska k látkám a nitím. Tento propletený vztah babičky a její vnučky dokáže propojit dva světy, New York a Paříž v roce 1940 a 2015. Autorka na tomto vztahu ukazuje, jak je silná láska mezi babičkou a vnučkou, co vše dokáže Estella naučit svou vnučku, poukazuje to na tento vyjimečný vztah. Co tyto ženy vlastně spojuje kromě šití? Fabienne pracuje jako kurátorka a přijíždí na přehlídku věnovanou jako pocta její babičce. Dozvídá se mnoho tajemství z života své babičky, rozplétá příběh tragédie, zlomeného srdce a bolestných obětí ve jménu úspěchu. Dokáže Fabienne odhalit všechny tajemství týkající se její babičky? Co vše musela Esttella svému úspěchu obětovat?

Fascinující román o světě módy New Yorku během druhé světové války, nádherně vyprávěný příběh, který vás chytne od začátku až do konce. Na 464 stranách se nestihnete vůbec nudit. Autorka dobře popsala život v módním průmyslu, okolnosti, propojení světů New Yorku a Paříže roku 1940 a 2015. Dvě postavy, stejná vášeň, rodinné dědictví a nejen to.

Román mě moc bavil a nesmírně mě zaujal. Příběhy na pokraji války jsem si opravdu zamilovala. Autorka střídavě vypráví příběh vnučky a babičky. Nevadilo mě, že střídala tyto dvě dějové linie a bez problému jsem se v tom orientovala. Má skoro 500 stran a bylo by škoda tak skvělý román nedočíst až do konce. Líbil se mě způsob, jakým autorka vyprávěla oba příběhy. Tuto knihu jsem si k recenzi vybrala náhodou a rozhodně toho nelituji. Byla jsem moc zvědavá, jak na mě román zapůsobí. Toto dechberoucí čtení bych si klidně přečetla znovu. Určitě se k tomuto románu někdy vrátím. Děj knihy vás pohltí a jen tak nepustí.

Natasha Lesterová byla označena časopisem The Age za pozoruhodný australský talent. Původně pracovala v marketingu kosmetické společnosti L´Oréal, kde se starala o řadu Maybelline, poté se vrátila na univerzitu, aby studovala tvůrčí psaní. Publikovala v četných antologiích a časopisech a za svou prvotinu Pařížská švadlena získala australskou cenu T.A.G.  Hungerforda za beletrii.

Má tři děti a s rodinou žije v Perthu na západě Austrálie. Ve volném čase ráda cestuje, cvičí jógu nebo čte. Je vyhledávanou lektorkou tvůrčího psaní.

Autor: Natasha Lesterová

Přeložila: Bohumila Kučerová