Náš Tradinář – KRONIKA rodinných tradic, svátků a radosti

Hledáte originální dárek pro své blízké? Máte rádi knihy nakladatelství Smart Press, např. knihu Tradinář a chcete si pořídit další knihu, která vám bude hodit? Tak je Kronika určena právě vám.

Kronika navazuje na titul Tradinář – rodinný a tvořivý rok plný oslav a rituálů a je jeho vhodným doplňkem. Hned na začátku najdete věnování, komu je kronika určena, rodokmen rodiny, jak daná rodina vznikla, kdo jí tvoří – maminka, tatínek, děti, sourozenci, prarodiče, domácí mazlíčci, přátelé, kamarádi, spolužáci, dále i koníčky celé rodiny. Další část tvoří měsíc po měsíci, od ledna až do prosince. Každý rok je novým začátkem. Každý rok se opakují stejné svátky. Některé tradice jsou přirozeně spojené s přírodou, s kalendářními svátky.

Každá rodina má své tradice oslav narozenin, vánočních, velikonočních svátků, křtin atd., výročí, návštěvy, dovolené či společné výlety. Vzpomínky vyvolávají chutě, vůně, zvuky, hudba – to jsou naše prožitky.

Každý měsíc má hned na začátku přehledný kalendář, kam si můžete vpisovat důležitá data ve vaší rodině, den po dni. Následuje fotogalerie pro každý měsíc, ve které se můžete inspirovat. Najdete zde také názvy svátků, které se v daném měsíci slaví, jeho charakteristika. Další část tvoří volné strany, do kterých lze vpisovat vaše vlastní oslavy, rodinné události, co slavíte vy, či vaši rodiče a prarodiče, co vás v daném měsíci baví, jaké aktivity si společně užíváte, jak trávíte všední dny, nejen ty sváteční. Nechybí ani sezonní recepty, které se dědí z generaci nebo se jedná o nové dobroty, které máte rádi vy a chcete je zachovat pro své potomky.

Pro koho je tedy tato Kronika vhodná? Pro rodiče, prarodiče, pro děti, prostě pro všechny. Jak taková Kronika může vzniknout? Důležité je zapojit všechny. Jak rodiče, prarodiče, tak i děti. Za účasti všech, společně vytvořit příběh vaší rodiny, zavzpomínat na důležité okamžiky, které vás pojí dohromady, zaznamenat vaše oblíbené činnosti, filmy, knihy, recepty, zaznamenat moudrost rodičů a prarodičů, strávit čas při kávě, čaji, pochutnat si na oblíbeném moučníku, který zrovna nesmí chybět ve vašich záznamech.

„Vytvářejte si své vlastní rodinné tradice a rituály a zaznamenávejte si je.“

Tradice se snažím přenášet nejen na své děti, ale i ty „školkové.“ Slavíme různé svátky, tvoříme, vynášíme Morenu, zveme rodiče, prarodiče na besídky a různé slavnosti, povídáme si  společně pranostiky, které se pojí k různým svátkům a významným dnům.

Pojďte společně se mnou zavzpomínat na dny všední i sváteční.. Nechte se inspirovat touto báječnou Kronikou, která by neměla chybět v žádné rodině. Kniha se mně moc líbila. Je přehledná, srozumitelná a velice inspirativní. Líbí se mi, jak je Kronika koncipovaná, a co vše je důležité, zachovávat tradice pro naše potomky, předávat recepty z generaci, strávit společné chvíle s rodiči, prarodiči, dětmi. Ten vzácný čas, který si vzájemně věnujete, uděláte si k tomu výborný čaj, kávu, či nějakou dobrotu, a můžete se pustit do vzpomínání a zaznamenávání vašich událostí. Zachovejte si vzpomínky na vaše oslavy, narozeniny, jmeniny, jak slavíte Velikonoce, Vánoce, Silvestr, Masopust, vynášení Morany, Filipojakubskou noc, poutě, Dušičky, Halloween a mnoho dalších.

Na závěr knihy autorky krásně poděkovaly všem, co se na knize jakkoliv podíleli, ale i své rodině a svým blízkým. Kniha je velice čtivá, dobře zpracovaná. Líbí se mně fotografie, které doplňují zajímavé texty.

Autorka si dala s oběma tituly moc záležet. Věřte, že budete nadšení, tak jako já. Velkou výhodu této knihy vidím v tom, že u každého měsíce najdete významná data, dále si je tam můžete i vy sami zaznamenávat a už se vám nikdy nestane, že zapomenete na výročí svatby nebo narozeniny svých blízkých. Díky této kronice bude pro vás hračka se orientovat v důležitých datech vaší rodiny.

Autor: Martina Boledovičová

Fotografie: Monika Kindlová

Akvarelové ilustrace: Jitka Zajíčková