Napiš správně I/Y po měkkých a tvrdých souhláskách – křížovky, osmisměrky, doplňovačky

Do rukou se mě dostává hravý pracovní sešit, který vás a vaše děti seznámí s pravidly psaní i/y po měkkých a tvrdých souhláskách. Hravou a zábavnou formou zvládnete všechny pravopisná cvičení bez chyby, bez slziček a zbytečných nervů. Zuzana Pospíšilová je autorkou novinky Napiš správně i/y. Tento pracovní sešit ilustroval Drahomír Trsťan.

Co v tomto pracovním sešitě najdete? Určitě doplňovačky, křížovky, osmisměrky, omalovánky, doplňovačky, obrázkové luštění a ještě mnohem více. Zábavnou a hravou formou budete společně s dětmi procvičovat dané jevy. Pak pro ně diktát či pravopisné cvičení ve škole bude hračka. Na konci knihy naleznete řešení jednotlivých úkolů, díky kterým se ověříte vaše znalosti, zda jste napsali správné i/y. Každá souhláska je detailně rozpracovaná. U každé z nich naleznete omalovánku, výjimky, na které si při psaní musíte dávat pozor, dále doplňovačky, několik křížovek či osmisměrek.

Víte co vlastně patří mezi tvrdé souhlásky? Pojďte si to se mnou společně zopakovat. Patří sem H, CH, K, R, D, T, N. Po tvrdých souhláskách píšeme tvrdé Y. Musíme ale dávat pozor, protože u slov cizího původu může být i měkké. Mezi měkké souhlásky patří Ž, Š, Č, Ř, C, J, Ď, Ť, Ň. Po měkkých souhláskách píšeme ve slovech měkké I.

Osobité ilustrace Drahomíra Trsťana vykouzlí úsměv na tváři každému školákovi i dospělému. Autor a ilustrátor provedl precizní práci, jelikož dokázali z nudného pravopisu udělat pořádnou zábavu.

Tento pracovní sešit mě nadchl a už se moc těším, až jej vyzkouším na svých synech, které čeština kupodivu baví. Mladší syn má trochu s pravopisem problémy, tak se snažím s ním trénovat, protože diktáty občas poplete. Líbí se mě obsahové zaměření pracovního sešitu. Doma už máme publikaci Napiš správně dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě a moc jsem si jí oblíbila.

Tato publikace je určena dětem od 9 let, učitelům základních škol pro ozvláštnění výuky, také rodičům a prarodičům, kteří se chtějí svým dětem a vnoučatům věnovat a procvičovat s nimi problematické hlásky.

Zuzana Pospíšilová je oblíbená autorka věnující se téměř výhradně původní tvorbě pro děti. S jejími texty se dětští čtenáři mohou setkávat od roku 2004, kdy jí vyšly první pohádkové příběhy v časopise Sluníčko. V roce 2005 začala publikovat knižně a dodnes je jednou z nejaktivnějších autorek píšících pro děti. Jen v nakladatelství Grada vydala téměř sedm desítek titulů, z nichž nejúspěšnější jsou zatím série Kouzelná třída a edice dětských detektivek DeTeKTiVoVé. V její tvorbě mají převahu pohádky, ale věnuje se také poezii a výukovým textům. Původní profesí je Zuzana Pospíšilová dětská psycholožka. Snad odtud a také z role maminky dvou dcer pramení porozumění dětské fantazii a humoru, které se v jejím bohatém díle odráží.

Autor: Zuzana Pospíšilová

Ilustrace: Drahomír Trsťan

Žánr: metodická příručka