Kavárna U Anděla – Nová doba – 1.díl

Máte rádi rodinné ságy z válečného a poválečného období? Chcete prožít nádherný příběh z období války, o rodinném poutu a zakázané lásce? Další román z pera Anne Jacobsové alias Marie Lamballe vás opět nadchne tak jako mně? Čeká vás strhující příběh jedné kavárenské dynastie na přelomu 20. století.

Píše se rok 1945 ve městě Wiesbadenu po válce, kde mladá Hilda nevěří svým očím, že kavárna U Anděla všechny válečné hrůzy přežila. Jejich rodinný podnik, kde se před válkou setkávalo mnoho významných lidí přežil všechny překážky. Jednoho dne se zde objeví mladá Luisa, která je údajně její sestřenicí, vyvolává v Hildě zděšení. Obě tyto ženy mají něco společného? Chcete se dozvědět, co to vlastně je a jak vše nakonec dopadne?

Na titulní stránce knihy je opět dívka, která jde dlouhou ulicí kolem kavárny. Působí na mně příjemnými pocity, cítím vůni kávy, útulné venkovní posezení před kavárnou. Vypadá, jako by někoho hledala, či za někým šla.

Kniha má 392 stran, je rozdělena do kapitol s určením toho, kdo příběh vypráví, místo a rok. Kniha má tedy několik vypravěčů. Zpočátku jsem se v takovém množství dějových linií ztrácela a měla jsem strach, že se do knihy úplně dobře nezačtu. Po několika kapitolách začal příběh do sebe zapadat a já už neměla problém se v ději zorientovat. Rodinné ságy této autorky jsou přímo typické těmito střídavými vypravěči, takže jsem na to byla již z předešlých románů zvyklá a bavilo mě to. Romány z válečné doby se mně líbí čím dál více. Dříve jsem je moc nevyhledávala, ale asi jsem do nich jak se říká dospěla. Autorka velice autenticky popisuje jednotlivé válečné pasáže, ze kterých přímo mrazí v zádech. Kontrastně působí příjemné kavárenské prostředí, nádherná vůně kávy a výtečných zákusků s válečným dějem.

Nebudu už více prozrazovat a rovnou se vrhněte do čtení, které vás bude bavit od začátku až do konce.

Anne Jacobsová – uchvátila čtenáře už svou třídílnou rodinnou ságou Panský dům, v níž vypráví příběh jedné bohaté německé rodiny před 1. světovou válkou, během ní a v poválečných letech 1923 – 25, která se stala absolutním bestselerem nejen u nás, ale i v mnoha dalších zemích. Ve své nové trilogii Venkovské sídlo autorka líčí osud jednoho starobylého panského sídla a přilehlého statku v severovýchodním Německu a přibližuje nám životní příběhy jeho obyvatel v těžkých dobách 2. světové války a po ní, až do 90. let minulého století.

Autor: Anne Jacobsová alias Marie Lamballe

Žánr: edice světový bestseller

Vydáno: 2020, Euromedia, Praha – edice světový Bestseller