Jaro, léto, podzim, zima, ve školce je pořád prima – činnosti pro celý rok v mateřské škole

Hledáte zajímavé inspirace pro svou práci? Tvoříte rádi? Máte doma děti a chcete si jim věnovat a všestranně rozvíjet? Tato příručka by vám v tom měla rozhodně pomoci.

Každá z kapitol obsahuje motivační příběh, která uvede od dané problematiky všech ročních období a jejich tématu, dále zde najdete básničky s pohybem, různé hry, náměty na jazykové hrátky, nápady na výtvarné činnosti, hádanky, rozpočítadla, prstová cvičení, aktivity ke grafomotorickým cvičením i různé soutěže.

Dvacet témat zapadajících do všech ročních období, řeší témata, se kterými se děti v mateřské škole běžně celý školní rok setkávají. Jsou to pravidla v mateřské škole, podzimní témata jako je ježek, listy, draci, počasí, zimní témata, jak zima vlastně přichází, Mikuláš, vánoční svátky, sněhulák, o nemocech a karnevalovém veselí. Dále také Velikonoce, čarodějnice i dopravní tématika. Aktivity, které v publikaci naleznete rozvíjí u dětí hrubou i jemnou motoriku, řečové dovednosti, zrakové a sluchové vnímání, pozornost, paměť, prostorové představy, schopnost logického úsudku a samostatného vyjadřování, ale především jejich vztah ke kreativním činnostem.

Tato publikace velice dobře poslouží jak začínajícím, tak i zkušeným učitelkám. Námětů na aktivity a různé činnosti není nikdy dost. Učitelka si musí pro svou práci s dětmi připravit mnoho činností, tak aby děti zaujala a také hodně naučila. Ne vždy je to úplně jednoduché. Příručka Jaro, léto, podzim, zima, ve školce je pořád prima obsahuje opravdu nepřeberné množství námětů na tvoření a každý si v ní najde to své. Myslím si, že je velmi povedená a rozhodně je z čeho vybírat.

Kniha je přehledná, systematicky rozčleněná do kapitol. Autorka popisuje části z rámcově vzdělávacího programu i konkretizované výstupy, což jsou důležité atributy práce učitelky v mateřské škole.. Jelikož se v současné chvíli chystám na mikulášské a čertovské dovádění, tato publikace mě moc pomohla přichystat zajímavé a neokoukané aktivity, které se dětem budou moc líbit. Moc se mě kniha líbí a rozhodně ji doporučím i svým kolegyním a kamarádkám, které pracují v mateřské škole. Využití najdou i vedoucí různých zájmových kroužků. Každý si zde najde to své pro svou práci s dětmi. Velice mě zaujaly motivační pohádky, které vždy uvedou danou problematiku. Práce s příběhem, poslech pohádky dětem umožní rozvíjet jejich slovní zásobu, prožívat realitu běžného dne dítěte v mateřské škole, tříbí jazykový cit a především rozvíjí předčtenářskou gramotnost.

Kateřina Konvalinová učí v mateřské škole, V Portálu vyšla její publikace Šimonovy pracovní listy 19.

Autor: Kateřina Konvalinová

Ilustrace: Edita Plicková