Jak si zařídit domov – váš průvodce na cestě k vysněnému interiéru

Hledáte zajímavé inspirace, jak vybrat podlahy, okna či dveře a nevíte si rady? Toužíte po krásně zařízeném bydlení? Jana Pěkná je interiérová designérka a zakladatelka Online školy bytového designu a je autorkou knihy Jak si zařídit domov, v níž vám praktickými radami tipy ukáže správnou cestu k vašemu vysněnému interiéru.

Hned na úvod se dozvíte, jak s touto knihou pracovat. Příručka j rozdělena na 3 části. 1 část pojednává o tom, jak interiér nezařizovat, co máme k dispozici, co nakoupit a jak to vše budeme realizovat. 2. část obsahuje vlastní rady k zařizování interiéru. Poslední část je plná formulářů a pracovních listů, které jsou vodítkem k tomu, abyste si uvědomili vaše potřeby, přání, jaký je váš styl bydlení, co vlastně máte k dispozici či vlastní nákupní seznam. Dále jsou zde doporučené zdroje, literatura a několik slov o autorce.

V této knize naleznete návod, jak postupovat krok za krokem, aby výsledek byl podle vašich představ. Kniha, která vás dovede k vysněnému bydlení. Uvidíte jaké barvy, materiály, jak je v interiéru sladit, jak využít to, co doma máme, jak rozmístit nábytek i jiné doplňky. V knize je uvedeno několik stylů interiérů a jsou podrobně popsány, dále praktické tipy a triky k zařizování bydlení.

Tato kniha je naprosto úžasná. Je vyjímečná svým zaměřením.. Myslím si, že se autorce moc povedla. Velice přínosná je praktická část knihy s různými formuláři a pracovními listy, které vám pomohou se zamyslet nad vaší současnou situací, možnostmi prostorovými i finančními, přáními, ale i vaším vkusem a životním stylem. Na stránkách vydavatelství Grada naleznete pracovní listy a formuláře zdarma ke stažení jako bonus k této knize. Můžete si je vytisknout, kolikrát budete potřebovat a vše si projít a zhodnotit.

Styly každého člověka se vyvíjí a postupně mění, což je dobře. Jde to ruku v ruce i s postupujícím věkem, ale i to, zda máme malé děti, větší nebo žádné. I to ovlivní výběr materiálů, ale i doplňků. Často vás oslovují nové trendy, inspirace z internetu či bytových časopisů. Život je změna a je třeba si jej užívat plnými doušky.

Když jsme společně s manželem před několika lety stavěli náš vysněný domeček, řídili jsme se vlastním citem a zdravým selským rozumem. Naštěstí máme hodně podobný vkus, takže nám nečinilo problém se vzájemně domluvit na barvách, materiálech, ale i uložení v interiéru. Trochu mě mrzí, že v té době nevyšla taková příručka jakou je tato. Rozhodně by nám pomohla vyřešit některé zapeklité situace, které jsme v té době museli řešit. V současné době máme zadanou do výroby sedací soupravu a křesla do obývacího pokoje. Už se na ně moc těšíme.

Co pro nás znamená domov?

„Domov je tam, kde je rodina.“

„Domov pro mě znamená lásku.“

„Domov je tam, kde je moje rodina, kde jsem ráda, kde jsem často, kde spím.“

„Domov je místo, které si můžu přizpůsobit podle sebe.“

„Domov je místo, o které chci pečovat. A nemusí to být jen byt a dům, ale i okolí, čtvrť, město.“

„Domov, to je odpočinek, pohoda, můžu tam být sám sebou.“

Jana Pěkná je interiérová designérka a zakladatelka Online školy bytového designu, kde pomáhá interiérovým nadšencům proniknout do tajů tohoto krásného oboru a s plnit si sen, zatouží -li po kariéře interiérového designéra. Než se stala interiérovou designérkou, zařizovala si několik bytů jako naprostý laik, a tak dobře ví, jaký rozdíl to může být, když se vyznáte v oboru a ovládáte tajné tipy a triky. Proto pro vás napsala tuto knížku.

Pokud se nevěnuje práci a interiérům, najdete jí pravděpodobně v její útulné, tmavomodře vymalované ložnici, jak čte fantasy knížku nebo jak sleduje film s manželem a dvěma dcerami v pohodlí tmavě zeleného obývacího pokoje. A jestli není doma, bude na procházce v lese.

Autor: Jana Pěkná

Žánr: příručka

Vydáno: 2019, Grada, Praha