RECENZE Dovede vás Dalajlamova kočka k předení?

Tak to byla výzva z anotace, to vám povím! A tak právě z tohoto úhlu pohledu se na celý miloučký příběh podívám. Miluju Davida Michieho, o tom žádná. Ať píše o psech nebo kočkách, ten obláček buddhismu, který lze žít i v naší západní praxi všude prostě je. A je malou i větší nadějí, že když se uklidníme uvnitř svých duší, uklidní se i svět kolem nás.

dalajlamova

dalajlamova

To je jednoduše pocit, který ve mne jeho knihy zanechávají, pokud úplně nechám stranou příběhy. Milé, kočičí… barvité přírodou a prostředím, ve kterém se odehrávají. Ať jste v paláci královny Anglie, nebo v himalájské kavárně nebo na klíně Její Výsosti či Její Svatosti – je to úplně jedno. Prostě jste tam. Nevím, jak to David Michie dělá, ale pokaždé ve svých slovech umí vzít čtenářovu mysl přesně tam, kde ji potřebuje.

A kde v klidu a míru může vstřebávat moudrost, která se line příběhy i rozhovory.

Už jen toto asi dává odpověď na otázku, jestli mě kniha donutila příst. Pokud člověk takto přede, s přivřenýma očima a naprosto uklidněný, tak ano.

Ale proč?

Dalajlamova kočka a čtyři tlapky duchovního úspěchu

Autor v knize rozebírá čtyři základní témata, která rozvíjí do praxe v popsaných příbězích. Znovu se setkáváme s kočkou Její Svatosti dalajlamy, kočkou zase o něco starší, ale stále je to to malé kotě, které se s dalajlamou ostatně nevidí poprvé, to se tu také v dojemné části dozvíte.  Dozvíte se mnohé z života lidí, kteří jsou jako my… jako vy. Možná. Z každého příběhu si můžeme vzít kousek, tyto střípky pak působí jako to, co příběh stmeluje, pokud s ním souzníte, nebo trošku ruší, pokud toužíte jenom po čistém kočičím příběhu. Tentokrát se do toho David Michie opřel víc, řekla bych. A vytvořil něco energičtějšího, jasnějšího… snad… víc ze života?

O autorovi:

David Michie se narodil v Zimbabwe, studoval v Jižní Africe, žil v Londýně a nyní bydlí s rodinou v australském Perthu. Řadu let seznamuje čtenáře s tím, jak se v uspěchaném světě buddhisticky uklidnit. Jeho série o Dalajlamově kočce sklidila úspěch na celém světě a i u nás všechny jeho knihy postupně vychází. Na stránkách www.davidmichie.com se o něm můžete dozvědět víc aktualit.

Vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, 2020, www.synergiepublishing.com